Nekoliko posljednjih godina jedan od glavnih interesa mojih proučavanja osim islama bilo je ono o čemu Sveto pismo govori kao o „posljednjim danima“ odnosno razdoblje koje vodi k slavnome Kristovu drugom dolasku. Interes za tu temu doveo me je do nekoliko zanimljivih materijala, uključujući dvije knjige koje pružaju sažet, ali temeljit pogled na autentičan katolički nauk u vezi posljednjih vremena. Radi se o knjigama ,,Katoličko proročanstvo: dolazeća kazna Yvesa Duponta i ,,Proročanstvo za danas: Sažetak katoličke predaje u vezi razdoblja s kraja vremena Edwarda Connora. Oba ova djela predstavljaju veliku zbirku proročanstava iz pouzdanih katoličkih izvora zajedno s autorskim komentarima, a pokrivaju teme poput velike Marijine moći prije drugog dolaska, uspon velikog katoličkog monarha i vladavine jednog iznimno svetog pape. Definitivno uništenje islama, kao što ću uskoro izložiti, prorečeno je u kontekstu tih konkretnih tema. Ali prije nego što počnemo proučavati same proročke tekstove, vrijedi čuti svjedočanstvo gosp. Duponta u vezi važnosti proročanstava. U uvodu ove knjige on kaže:
„Zbilja, proročanstva su za naše posvećenje: ona osvjetljuju mnoge probleme; upozoravaju nas na zablude; pripremaju nas na skore opasnosti; one su i manifestacija Božje moći. U isto vrijeme ona su ohrabrenje i utjeha. Sadašnja kriza u Crkvi i svijetu prorečena je davno prije, ali također je prorečena konačna pobjeda kršćanskih snaga; to je ohrabrenje i utjeha.“
Sada ću s vama podijeliti mali uzorak tih proročanstava koje citiraju Dupont i Connor u svojim cjenjenim knjigama, od kojih se neka nalaze u obje knjige, počinjući s onima koji proriču veliku moć Gospe u tim kasnijim danima. To razdoblje popularno se spominje kao „Marijino doba“, a kao da je isprepleteno s kraljevanjem velikog monarha i anđeoskim papom (više o tim temama malo kasnije). U vezi s Marijinim razdobljem – bl. Marija Agredska (1602. -1665.), cijenjena franjevka mistikinja iz Španjolske koja je imala brojne vizije o životu Blažene Djevice, je svjedočila:
„Bilo mi je otkriveno po posredovanju Majke Božje da će sva krivovjerja nestati. Pobjedu nad krivovjerjem zadržao je Krist za svoju blaženu Majku. U kasnijim danima Gospodin će na poseban način proširiti slavu svoje Majke. Marija je započela spasenje te će njezino posredništvo biti ispunjeno. Prije drugoga Kristova dolaska Marija više nego ikada mora sjati u milosrđu, sili i milosti da bi nevjernike dovela katoličkoj vjeri. Marijina moć će u te dane biti vrlo očita. Ona će proširiti Kristovu vladavinu na pogane i muhamedance i bit će vrijeme velike radosti kada se ustoliči Marija kao gospodarica i kraljica srdaca.“

 

Zanimljivo je primijetiti da u Mističnom gradu Božjem (pisanom izvještaju njezinih vizija), blažena Marija Agredska opisuje kako su gotovo odmah nakon otkupiteljske smrti našega Gospodina, đavao i njegovi podanici smislili mnoštvo krivovjerja koja će odvoditi duše od Krista, uključujući „Muhamedovu sektu“. Zatim imamo sv. Ljudevita Montfortskog (1673.-1716.), istinskog Gospinog apostola kojeg je papa Klement XI. imenovao apostolskim misionarom. On je rekao:
„Moć Marije nad svim đavlima bit će posebno istaknuta u posljednjem vremenu. Ona će proširiti Kristovo kraljevstvo na pogane i muslimane i doći će slavno razdoblje u kojemu će Marija biti vladarica i kraljica ljudskih srdaca. Sv. Ljudevit Montfortski u svom klasičnom djelu Prava pobožnost prema Blaženoj Djevici Mariji puno je pisao o velikoj moći naše Gospe koja će voditi k drugom dolasku njezina božanskoga Sina. Sljedeće poglavlje je jedno od takvih koje nisu uključili Dupont ili Connor u svoja cjenjena djela: „Marija mora sjati više nego ikad u svojem milosrđu, sili i milosti, u tim posljednjim vremenima: u milosti da dovede nazad i primi jadne zalutale grješnike koji će se obratiti i vratiti u Katoličku Crkvu; u sili protiv neprijatelja Božjih, idolopoklonika, raskolnika, muhamedanaca, židova i duša otvrdnulih u grijesima i bezbožnosti, koji će ustati u strašnoj pobuni protiv Boga da bi zaveli obećanjima ili prijetnjama sve one koji će im se suprotstaviti i činiti da padnu. I napokon, ona mora sjati milošću da bi nadahnula i ohrabrila i održala hrabre vojnike i vjerne sluge Isusa Krista, koji će se boriti za Njegove interese.“
Primijetite kako blažena Marija i sv. Ljudevit oboje predviđaju konačnu smrt islama posebno zahvatom naše Gospe. Da nastavimo s tom temom, na trenutak ćemo se osvrnuti na knjigu nadbiskupa Sheena „Prva ljubav svijeta“, u kojoj je napisao: „Naše je čvrsto uvjerenje da strahovi koje neki animiraju u vezi muslimana neće biti ostvareni, već da će se islam umjesto toga na kraju obratiti na kršćanstvo – na način na koji čak ni neki naši misionari neće naslutiti. Naše je uvjerenje da se to neće dogoditi izravnim naučavanjem kršćanstva, već pozivanjem muslimana na štovanje Majke Božje.“ On nastavlja objašnjavati da iako muslimani žestoko odbacuju božanstvo Kristovo, ironično imaju veliko poštovanje prema Njegovoj majci. Doista postoji rečenica u Kur’anu koja kao da daje naslutiti vjerovanje u Bezgrješno začeće, koje on citira: „O, Marijo, Alah te je izabrao i pročistio i izabrao iznad svih žena na ovoj zemlji.“ [Sura 3:42] Na kraju nadbiskup Sheen daje ključnu poveznicu između muslimana i Gospe Fatimske: ,,Marija je, stoga, za muslimane prava Sajida ili Gospa. Jedina moguća ozbiljna suparnica u njihovu vjerovanju mogla bi joj biti Fatima, kćer samog Muhameda… Budući da se ništa s neba ne događa bez finesa svih detalja, vjerujem da je Blažena Djevica izabrala biti poznata kao „Gospa Fatimska“ kao jamstvo i znak nade muslimanima i kao sigurnost da će oni, koji joj pokazuju toliko poštovanja, jednog dana prihvati i njezina božanskog Sina… Misionari budućnosti će sve više i više vidjeti da će njihov apostolat među muslimanima biti uspješan u onoj mjeri u kojoj će propovijedati o Gospi Fatimskoj.“
Matt Gaspers
Izvor: The Fatima Crusader, jesen 2016., str. 52-55