Papa Franjo u četvrtak je izjavio kako namjerava svetog Ireneja Lionskog proglasiti crkvenim naučiteljem s naslovom doctor unitatis [doktor jedinstva], prenosi CNA.

Papa je vijest podijelio u svojem govoru upućenom Radnoj skupini svetog Ireneja. Riječ je o skupini katoličkih i pravoslavnih teologa koji su zajednički proveli studiju o sinodalnosti i primatu.

“Vaš zaštitnik, sveti Irenej Lionski – kojeg uskoro namjeravam proglasiti crkvenim naučiteljem s naslovom doctor unitatis – došao je s Istoka, obavljao svoju biskupsku službu na Zapadu, te bio veliki duhovni i teološki most između istočnih i zapadnih kršćana”, kazao je Franjo 7. listopada.

Sveti Irenej biskup je i pisac iz drugog stoljeća kojeg štuju i katolici i pravoslavci. Poznat je po pobijanju gnostičke hereze pri čemu je branio Kristovo čovještvo i božanstvo.

Američki biskupi prošle su godine glasali u korist proglašenja sv. Ireneja doktorom Crkve na zahtjev nadbiskupa Lyona, kardinala Philippea Barbarina, te poslali svoj pozitivan stav Svetom Ocu na razmatranje.

Papa Franjo ranije je crkvenim naučiteljem proglasio svetog Grgura iz Nareka, armenskog redovnika iz 10. stoljeća. To se proglašenje dogodilo 2015. godine.

Benedikt XVI. 2012. godine proglasio je crkvenim naučiteljima svetog Ivana Avilskog i svetu Hildegardu iz Bingena.

Sa svetim Irenejom broj crkvenih naučitelja povećat će se na 36, od čega je njih 17 živjelo prije Istočnog raskola 1054. godine te ih štuju i katolici i pravoslavci. Irenej će biti prvi mučenik koji je postao crkvenim naučiteljem.

“Njegovo ime, Irenej, sadrži u sebi riječ ‘mir’”, kazao je u četvrtak papa Franjo. Naime, ime Irenej dolazi iz grčkog i znači: mir, miroljubiv.

“Znamo da Gospodinov mir nije ‘ispregovarani’ mir, plod dogovora kako bi se zaštitili interesi, nego mir koji je pomirbeni, koji dovodi do jedinstva. To je Isusov mir”, rekao je Sveti Otac.

Obraćajući se skupini pravoslavnih i katoličkih teologa, Franjo je govorio o pitanjima sinodalnosti i primata.

“Plodonosan pristup primatu u teološkom i ekumenskom dijalogu nužno mora biti utemeljen u razmatranju sinodalnosti. Nema drugog puta”, kazao je.

“Često sam izražavao svoje mišljenje kako se u sinodalnoj Crkvi može bolje razjasniti pitanje vršenja Petrova primata”, rekao je Sveti Otac.